Culinaire Gans alto Goose à la alto \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 11.11.– Festlicher Hochgenuss vom Sankt-Martins-Tag bis Weihnachten: 24.12.2014 Drei-Gang-Menü rund um die leckerste Gans des Nordens. Alle Gänse im Restaurant alto stammen frisch von dem Geflügelbauer unseres Vertrauens – der Familie Klingenhoff im schleswig-holsteinischen Angeln bei Flensburg. Pro Person EUR 39,00 A totally festive treat from St Martin’s Day (11 Nov) till Christmas: 3-course menu with the most delicious roast goose of the region as its centrepiece. All the geese served in the “alto” restaurant come fresh from a farm in the region and are organically bred under welfare-friendly conditions. EUR 39.00 per person Gans bequem: der Festgenuss zum Mitnehmen Effortless goose: the festive takeaway treat \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Allen, die das edle Gansgericht lieber zu Hause im Kreise der Familie oder mit Freunden genießen möchten, bietet das alto die Möglichkeit, den Leckerbissen vorzubestellen und abzuholen – selbstverständlich frisch zubereitet und genusssicher verpackt. Der Qualität zuliebe bitten wir Sie, mindestens drei Tage im Voraus zu bestellen. Preis für 4 Personen (inkl. Beilagen): EUR 89,00 oder EUR 99,00 (inkl. 1 Flasche Wein nach Wahl des Hauses). For anyone who would prefer to enjoy fine dining with a goose at home among family and friends, the “alto” lets you order and collect this delicacy direct – naturally, freshly prepared and boxed up to ensure your enjoyment. To guarantee its quality, please order at least three days in advance. Price for 4 persons (including all the trimmings): EUR 89.00 or EUR 99.00 (including our selection of a bottle of wine for you). Heiligabend-Menü Christmas Eve Menu \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 24.12.2014 Ob vor oder nach der Bescherung – das Restaurant alto macht den Heiligen Abend in bis zu fünf Gängen zum Fest: 1. Gang Wildschwein-Schinken mit Estragon-Crème und Nüssli-Salat 2. Gang Maronen-Vanille-Cremesuppe mit Kräuter-Crème-fraîche-Ravioli 3. Gang Steinbuttfilet und Nussbutter mit Kürbis-Cranberry-Ragout und Rote-Bete-Chips 4. Gang ½ Oldenburger Bauernente mit Glühwein-Rotkohl, Kartoffel-Erbsen-Püree und Petersilienjus 5. Gang Apfel-Zimt-Parfait mit Blaubeermarmelade und Honig-Macarons Pro Person EUR 69,00 (komplett), EUR 62,00 (ohne Maronen-Vanille-Cremesuppe) oder EUR 49,00 (ohne Maronen-Vanille-Cremesuppe und Steinbutt). Öffnungszeiten an Heiligabend: 18–21 Uhr. Reservierung erforderlich. Whether before or after you have exchanged gifts (in Germany, this traditionally happens during the evening of 24 December) – the “alto” restaurant turns Christmas Eve into a celebration of up to five courses: 1st course Wild Boar Ham with Tarragon Crème and Lamb’s Lettuce 2nd course Cream of Chestnut and Vanilla Soup with Herb Crème Fraîche Ravioli 3rd course Turbot Fillet and Nut Butter with Pumpkin-Cranberry Ragout and Beetroot Crisps 4th course Oldenburg Half Duck with Red Cabbage in Mulled Wine, Potato-Pea Purée and Parsley Sauce 5th course Apple-Cinnamon Parfait with Blueberry Marmalade and Honey Macarons EUR 49.00 (3 courses), EUR 62.00 (4 courses) or EUR 69.00 (5 courses) per person. Christmas Eve opening times: 18:00 – 21:00. Reservations required. Weihnachtsbrunch Christmas Brunch \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 25. und An den beiden Weihnachtstagen erwartet Sie und Ihre Liebsten im Restaurant alto 26.12.2014 ein festlicher Brunch mit allem, was das weihnachtliche Herz begehrt – inkl. kostenloser Kinderbetreuung mit tollem Kinderprogramm im Wintergarten. Herzhafte Vorspeisen von Salat- und Ei-Variationen über Brötchen, Wurst und Käse bis zu Lachs und Rostbratwürstchen. Frisch von der Live-Cooking-Station: Saftiges vom Rind, der Oldenburger Ente oder Forelle – mit vielen leckeren Beilagen. Süße Köstlichkeiten vom Apfelstrudel mit Vanilleeis bis zur Zimtmousse oder Zitronen-Pannacotta. Pro Person EUR 49,00 (inkl. Kaffee/Tee, Wasser/Säfte und 1 Glas Prosecco), Kinder bis 6 Jahre frei, bis 12 Jahre EUR 25,50. Öffnungszeiten: 12–15 Uhr, Kartenvorverkauf im ATLANTIC Grand Hotel. In the “alto” restaurant on the mornings of Christmas Day and Boxing Day, you and your dearest will find a festive brunch buffet with everything your yuletide heart desires – including complementary childcare and a great programme of activities for children in the conservatory. To tempt you will be savoury starters such as salads and various egg dishes, bread rolls, cold-cuts and cheeses, salmon and grilled sausages. Fresh from the live-cooking station: succulent beef, Oldenburg duck or trout – plus lots of delicious side dishes. Among the sweet delights will be apple strudel with vanilla ice cream, cinnamon mousse and lemon panna cotta. EUR 49.00 (incl. non-alcoholic drinks and 1 glass of Prosecco) per person, EUR 25.50 for children from 6 to 12 years and free for children under 6. Opening times: 12:00 – 15:00. Reservations required. Silvester-Menü THE GREAT GATSBY New Year’s Eve Menu “THE GREAT GATSBY” \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 31.12.2014 Passend zum Silvester-Motto in der Roof-Lounge präsentiert alto-Küchenchef Daniel Otto über den Dächern Bremens das ganz große Menü: 1. Gang Ziegenkäse-Lollipop, Wachtel-Dim-Sum, Kartoffel-Trüffel-Baumkuchen und Morchelrahm 2. Gang Entenleber-Mousse mit Honig-Cognac-Gelee und Estragon-Brioche 3. Gang Gebratene Languste, Jacobsmuschel-Carpaccio, Beluga-Kaviar mit Kresse-Vinaigrette und Hibiskus 4. Gang Vanille-Pfeffersorbet und Galliano 5. Gang Wagyu-Rinderfilet und geschmorte Wagyuschulter mit Petersilienpüree, Sauce Choron und Sellerie-Chips 6. Gang Passionsfruchtriegel mit Schokoladen-Frühlingsrolle und Zimtsabayon Pro Person EUR 199,00 (Menü inkl. Partyprogramm, „Perrier Jouët“-Champagner und weiteren leckeren Getränken). Zu Party und Vorbestellung lesen Sie bitte weiter auf Seite 10–11. Above the rooftops of Bremen in the roof lounge, in keeping with our New Year’s Eve theme, Daniel Otto, Head Chef at the “alto” restaurant, presents “The Great Menu”: 1st course Goat’s Cheese Lollipop, Quail Dim Sum, Potato-Truffle Tower and Morel Cream 2nd course Duck Liver Mousse with Honey-Cognac Gelée and Tarragon Brioche 3rd course Fried Crayfish, Scallop Carpaccio, Beluga Caviar with Cress Vinaigrette and Hibiscus 4th course Vanilla-Pepper Sorbet and Galliano 5th course Wagyu Fillet Steak and Braised Shoulder with Parsley Purée, Choron Sauce and Celery Crisps 6th course Passion Fruit Bar with Chocolate Spring Roll and Cinnamon Sabayon EUR€199.00 (menu incl. party programme, “Perrier Jouët” champagne and further delicious drinks) per person. You can read more about the party and reservations on pages 10 and 11. Silvester-Menü in der Almhütte New Year’s Eve Menu in our Almhütte \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ 31.12.2014 „Silvester auf der Alm“ macht hungrig. Wer ein Ticket zu unserer Silvester-Gaudi in der Almhütte hat, feiert gut gestärkt ins neue Jahr – mit einem zünftigen Alpen-Menü: 1. Gang Brotzeitplatten (zum Teilen und Sich-näher-Kommen) 2. Gang Maronen-Vanille-Cremesuppe mit Kräuter-Crème-fraîche-Ravioli 3. Gang Käsefondue mit Kirschwasser dazu geröstetes Brot und verschiedene Gemüsesorten 4. Gang Apfelstrudel mit Vanilleeis und Zwetschgenröster Pro Person EUR 99,00 (Menü inkl. Partyprogramm, Mitternachts-Snack und „Perrier Jouët“-Champagner). Zu Party und Vorbestellung lesen Sie bitte weiter auf Seite 10–11. Anyone who has a ticket for our “New Year’s Eve in the Alps” had better work up an appetite as they can look forward to being served a hearty Alpine menu that is sure to take their fancy. 1st course Starter platter (laid out on the tables, for sharing and getting-to-know- one-another) 2nd course Cream of Chestnut and Vanilla Soup with Herb Crème Fraîche Ravioli 3rd course Cheese Fondue with Cherry Schnapps, Toasted Bread and a Variety of Vegetables 4th course Apple Strudel with Vanilla Ice Cream and Plum Compote EUR 99.00 (menu incl. party programme, a midnight snack and 1 glass of “Perrier Jouët” champagne) per person. You can read more about the party and reservations on pages 10 and 11. – – \\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\\ Weitere Informationen: You can find further Information at: www.restaurant-alto.de Tel. 0421 620 62-533 www.ATLANTIC-hotels.de/grandhotel/ www.facebook.com/ATLANTIC.Grand.Hotel.Bremen