ATLANTIC Grand Hotel Travemünde
Im Zeitraum vom 10. November bis 23. November 2025 führen wir Modernisierungsarbeiten im Außenbereich und in unserem Wellnessbereich durch!
Mit der Erneuerung einer Feuerwehrzufahrt stehen Ihnen in dieser Zeit ein Teil unserer Hotelzimmer im Erdgeschoss nur eingeschränkt zur Verfügung.
In der Woche vom Montag, 17. November bis Sonntag, 23. November 2025 werden wir verschiedene Instandsetzungsarbeiten im Bereich des Schwimmbads vornehmen, das Ihnen dann NICHT zur Verfügung steht. Die anderen Wellnessangebote, wie unsere Saunen und Dampfbäder sowie Ruheräume stehen Ihnen uneingeschränkt zur Verfügung. Wir bitten Sie die mit diesen Arbeiten verbundenen Einschränkungen für Sie, vor allem bei der Nutzung des Wellnessbereichs zu entschuldigen.
u Event Sales Department Y +49 (0) 4502 308-563 h veranstaltung.aht@atlantic-hotels.de
ATLANTIC Grand Hotel Travemünde Event Sales Department Kaiserallee 2 23570 Lübeck-Travemünde
The technical equipment is of utmost importance for the success of your event: be it the proper function of the flipchart pens or the correct adjustment of all projectors and microphones. We therefore rely on state-of-the-art technology and competent support and instruction for the equipment.
Business corner in the hotel lobby | free |
WLAN group ticket | free |
WLAN single ticket | free |
Highspeed DSL and internet connection | free |
telephone connection | free |
Use of the telephone per unit | 0.30 € |
P.A. equipment including a wireless microphone | 120.00 € |
Every additional wireless microphone | 80.00 € |
Lectern | free |
Lectern microphone | 80.00 € |
Projector 1.800 ANSI-Lumen 4.000 ANSI-Lumen | 120.00 € 200.00 € |
Projector screen 2.00 m x 3.00 m oder 1.80 m x 1.80 m | 120.00 € |
Laser pointer | 15.00 € |
Flipchart including paper and pens | 28.00 € |
Pin board with paper covering, both sides | 28.00 € |
Overhead projector with transparencies and pens | 28.00 € |
TV/DVD combination | 80.00 € |
Facilitator's tool-case | 50.00 € |
Photocopies / printouts - b/w, up to 100 copies - b/w, up to 100 copies - colour, up to 100 copies - colour, up to 100 copies | 0.25 € per copy 0.15 € per copy 0.60 € per copy 0.40 € per copy |
Transparencies b/w for copies mentioned above | 0.75 € per copy |
Transparencies colour for copies mentioned above | 1.00 € per copy |
Setting up the standard technology and instruction | free |
Additional technical support | 48.00 € per hour |
If not mentioned separately, the prices are per item and per day and include applicable VAT.
Please note that we only have a limited number of the technology items listed available in the hotel. We would be pleased to provide additional conference and communication technology from a partner company and recommend reserving this well in advance.
Hotels